Convocatoria para unirse a la red H-USA-Mex

Red H-USA-Mex
Otro
To all historians interested in relationships between the United States and Mexico:

In July 2015, historians from different universities from both sides of the border met in Mexico City with the purpose of launching a research network, H-USA-MEXH-USA-MEX aims to create a space for academic dialogue between scholars interested in the relations between the United States and Mexico, understood in a broad sense and from a historical perspective.

The basic premise of H-USA-MEX is that US-Mexico historians in the United States and Mexico should be talking to each other, but all too often are not. As a result, two separate historiographies of US-Mexico relations have emerged, focused at times on distinct questions, themes and sources.

H-USA-MEX puts these historiographies, and their historians, in touch. This forum includes the themes traditionally associated with US-Mexico relations, such as borderlands, military and diplomatic history, but it expands its scope to take into consideration inquiries from economic, political, social, legal and cultural histories, and more. Any scholar working on the histories of the United States and Mexico is welcome, as the network aims to include local, regional, national, comparative, international, transnational and global approaches, from late colonial to recent times.

The network will create and foster sustained relationships between historians affiliated with Mexican and American institutions. H-USA-MEX will serve as a platform to broadcast news on events, publications, and opportunities of academic exchange and collaboration between scholars working on the many histories of the United States and Mexico.

H-USA-MEX has a website, https://husamex.wordpress.com/. If interested in joining the network, please fill out the form below so a database of participants can be created and their e-mails collected for a mailing list. The form is available here: http://goo.gl/forms/oo9mOyeqXh.

Manuel Alejandro Bautista González
Allison Powers Useche
Doctoral Candidates in United States History
History Department, Columbia University in the City of New York
Coordinators, H-USA-MEX

---

A todos los historiadores interesados en las relaciones entre los Estados Unidos y México:

En julio de 2015, historiadores de diferentes universidades de ambos lados de la frontera se reunieron en la Ciudad de México con el propósito de poner en marcha una red de investigación, H-USA-MEXH-USA-MEX tiene por objeto crear un espacio para el diálogo académico entre estudiosos interesados en las relaciones entre los Estados Unidos y México, entendidas en un sentido amplio y desde una perspectiva histórica.

La premisa básica de H-USA-MEX es que los historiadores de las relaciones entre ambos países deberían intercambiar ideas, pero por distintos motivos esto no ocurre con frecuencia. Como resultado de lo anterior, han emergido dos historiografías separadas de las relaciones entre los Estados Unidos y México, enfocadas en preguntas, temas y fuentes separadas.

H-USA-MEX pone a estas historiografías y a sus historiadores en contacto. Este foro incluye los temas tradicionalmente asociados con las relaciones Estados Unidos-México, como los de la historia de fronteras, la historia militar, y la historia diplomática, pero a la vez expande su enfoque para considerar investigaciones desde la historia económica, política, social, legal y cultural, entre otras. Cualquier investigador trabajando en historias de los Estados Unidos y México es bienvenido, ya que la red tiene por objeto incluir enfoques locales, regionales, nacionales, comparativos, internacionales, transnacionales y globales, de la colonia tardía al presente.

La red creará y mantendrá relaciones sostenidas entre historiadores afiliados a instituciones mexicanas y norteamericanas. H-USA-MEX será la plataforma ideal para difundir noticias sobre eventos, publicaciones y oportunidades de intercambio académico y colaboración entre estudiosos que trabajen en las muchas historias de los Estados Unidos y México.

H-USA-MEX tiene un sitio web, https://husamex.wordpress.com/. Si desea participar en la red, por favor llene la forma de abajo para crear una base de datos y colectar sus correos electrónicos para una lista de distribución. La forma está disponible aquí:http://goo.gl/forms/oo9mOyeqXh.

Con saludos afectuosos,

Manuel Alejandro Bautista González